Live chat in de onderwijs branche

Een live chat integreren in de onderwijs branche kan een goede toegevoegde waarde zijn. In deze branche zijn de service vragen van ouders relatief hoog. Ouders, familie of oppassers hebben vaak vragen over hun kinderen tijdens school. Doormiddel van een live chat kunnen ze laagdrempelig en vrijwel meteen hun vraag kwijt. Klanten kunnen contact opnemen via de live chat van Chatkracht over vrijwel alles wat over het desbetreffende bedrijf gaat.   
  

Chatkracht integreert live chats op andere websites. Dit is een dusdanige toegevoegde waarde omdat het bedrijf onder andere ontlast wordt van informatieve vragen. Bij een nieuwe, beginnende, samenwerking stuurt Chatkracht eerst een kenniscentrum toe. Hier staan vragen in over hoe het bedrijf wilt dat Chatkracht bepaalde dingen aanpakt. Chatkracht verzamelt zo veel mogelijk informatie zodat ze de klanten zo goed mogelijk verder kunnen helpen. Dit kunnen klachten zijn, vragen of er een open sollicitatie gestuurd mag worden of bijvoorbeeld een vraag over het product, of in dit geval, de dienst zelf. Doordat Chatkracht deze informatie inzichtelijk heeft kunnen vrijwel alle informatieve vragen beantwoord worden. Dit bespaart het bedrijf een hoop tijd en moeite om deze vragen zelf te beantwoorden.  

Het kan zijn dat je je afvraagt wat de toegevoegde waarde is van een live chat service. Het grootste voordeel is dat het heel laagdrempelig is. Klanten stellen snel en anoniem een vraag. De chat wordt binnen 30 seconden opgepakt. Door dat het laagdrempelig is durven klanten toch sneller contact op te nemen. Tijdens het chatten kan een klant overtuigt worden om een product aan te schaffen. Dit enkel omdat hij meteen informatie krijgt. Hierdoor verkoopt het bedrijf meer zonder dat ze er moeite voor hoeven te doen.    

Doordat de chatspecialiste gerichte vragen stelt kan ze het doel of de vraag al snel eruit filteren. Het kan voorkomen dat de chatspecialiste het antwoord niet weet. In dit geval wordt er door gefilterd naar een duidelijke vraag en worden er contactgegevens gevraagd. Deze worden weer doorgestuurd naar het bedrijf. Het bedrijf kan in dit geval, of tijdens een lead, makkelijk contact opnemen met de klant en deze dan weer verder helpen. 

Chatkracht staat klanten 72 uur per week met alle liefde en enthousiasme te woord. Ook in de avond en in het weekend als het bedrijf zelf gesloten is staat Chatkracht klaar om de klant te helpen. Dit van maandag tot vrijdag 09.00 – 21.00 uur, zaterdag 10.00 – 17.00 uur en zondag 12.00 – 17.00 uur.  

Een live chat service kan een bedrijf ondersteunen en verlichten. In het onderwijs is het al druk genoeg. Chatkracht neemt graag dit stukje uit handen en tilt de klantenservice van het bedrijf naar een hoger niveau. Het bedrijf zelf hoeft hiervoor niks zelf meer te doen.  

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*