Hoe maak je goede content?

Content is King. Dat heb hoogstwaarschijnlijk wel vaker gehoord. Zéker organisaties houden zich druk bezig met het maken van goede content. Dit zorgt er niet alleen voor dat zij relevant zijn voor de doelgroep, maar óók dat zij beter presteren in zoekmachines, vaker gezien worden én dus meer potentiële klanten kunnen aantrekken. Maar hoe maak je nu precies goede content? Wij vertellen je er graag meer over!

Tone of voice

Een tone of voice zorgt ervoor dat je een lezen meesleept in een tekst. Uiteraard moet deze toon wel passen bij het bedrijf. Zeker in een online marketing blog waar hele zakelijke onderwerpen worden besproken, kan het handig zijn als de tekst naast informatief ook nog vermakelijk is om te lezen. Dan combineer je dus eigenlijk een formele tone of voice met een informele tone of voice.

Maak de tekst aantrekkelijk

Veel mensen lezen een tekst niet heel aandachtig en scannen snel door een tekst heen. Het is dan ook de bedoeling van goede content dat je de aandacht van de lezer wél vast weet te houden. Maak je tekst daarom zo aantrekkelijk mogelijk voor de lezer. Dit kun je doen door gebruik te maken van kopjes en headers. Natuurlijk kun je de tekst ook opleuken met kleuren, symbolen, afbeeldingen enzovoorts. Door de tekst op te delen in overzichtelijke stukken zal de lezer er niet tegenop zien om grote stukken tekst door te lezen. Ze moeten eigenlijk in één oogopslag kunnen zien wat waar in de tekst staat.

Relevantie

Verder is het natuurlijk belangrijk dat de content die je maakt ook relevant is voor de klant. Zoek uit waar hun interesses liggen en met welke zoekwoorden zij naar jouw product of dienst zoeken op het internet. Dit heeft te maken met zoekmachineoptimalisatie. Als je in jouw tekst relevante woorden gebruikt, zal de doelgroep sneller op je website terecht komen.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*